|
Wyjaśnienie tytułu wiersza J. Brzechwy -Kaczka – dziwaczka
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 4239 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Wyjaśnienie tytułu wiersza J. Brzechwy „Kaczka – dziwaczka. Ćwiczenia kształtujące rozumienie pojęcia rzeczownik
Temat zajęć: Wyjaśnienie tytułu wiersza J. Brzechwy „Kaczka – dziwaczka. Ćwiczenia kształtujące rozumienie pojęcia rzeczownik. Zajęcia edukacji polonistycznej w klasie I Cele zajęć: Uczeń: – Umie podać autora wiersza „Kaczka – dziwaczka, – Potrafi wypowiedzieć się na temat tego wiersza, – Potrafi formułować odpowiedzi na zadawane pytania, – Umie odszukać rymy w wierszu, – Wie, że imiona i nazwiska pisze się wielką literą, – Potrafi rozpoznać i nazwać rzeczowniki (nazwy zwierząt, ludzi, roślin, rzeczy). Metody: Oglądowa – obejrzenie wystawki książek Jana Brzechwy, oglądanie portretu Jana Brzechwy. Słowna – słuchanie krótkiej informacji o autorze, rozmowa na temat utworów J. Brzechwy, słuchanie wiersza „Kaczka – dziwaczka” z kasety magnetofonowej, analiza wiersza. Praktyczna – odczytywanie tytułów książek, wyszukiwanie rymów, odnajdywanie rzeczowników w wierszu, pisanie imion i nazwisk wielką literą. Wykonanie ćwiczeń 2, 3, 4, 5, str. 34 – 35. Środki dydaktyczne: Różne pozycje książkowe Jana Brzechwy, portret autora, kaseta z nagraniem (wiersz „Kaczka – dziwaczka”), napisy z rymującymi się wyrazami, podręcznik „Moja Szkoła”.
Przebieg lekcji Część wstępna. 1. Wprowadzenie do lekcji. 2. Wystawka książek Jana Brzechwy, · Oglądanie zorganizowanej przez nauczyciela wystawki książek Jana Brzechwy i odczytywanie tytułów oglądanych książek. 3. Odczytanie informacji dotyczącej biografii Jana Brzechwy. 4. Swobodne wypowiedzi uczniów na temat znanych im utworów J. Brzechwy. · Wykonanie polecenia znajdującego się pod ilustracjami - str. 32. · Recytacja wiersza J. Brzechwy „Baran” przez jednego z uczniów. Część główna. 1. Wysłuchanie wiersza „Kaczka – dziwaczka” z kasety magnetofonowej. · Analiza treści wysłuchanego wiersza. · Odczytanie objaśnień znajdujących się pod wierszem - str. 33. 2. Rozmowa na temat nastroju wiersza. · Wyszukiwanie w wierszu humorystycznych fragmentów. · Wypowiedzi na temat wyglądu kaczki – dziwaczki. · Uzupełnianie ilustracji brakującymi elementami. 3. Kilkuzdaniowe wypowiedzi uczniów wyjaśniające tytuł wiersza J. Brzechwy „Kaczka – dziwaczka”. · Formułowanie odpowiedzi na pytania - str. 34. 4. Zapoznanie elementami budowy wiersza. · Dobieranie odpowiednich rymów z wiersza (rozsypanka wyrazowa) · Wykonanie ćwiczenia nr 2 str. 34. 5. Ćwiczenia kształtujące rozumienie pojęcia rzeczownik. · Wyszukiwanie w wierszu rzeczowników jako nazwy zwierząt, ludzi; określenie właściwego pytania. · Wykonanie ćwiczeń nr 3, 4 str. 34. · Zwrócenie uwagi na użycie wielkiej litery w zapisie imion i nazwisk. Część końcowa. 1. Zadanie domowe: nauka czytania wiersza „Kaczka – dziwaczka” 2. Podsumowanie i pochwała za pracę.
Agnieszka Szymkowicz SP 9 Słupsk |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|